Verksamhetsberättelse 2019

Verksamhetsberättelse Damgolfen Sotenäs GK 2020

Damkommittén har under året bestått av sju medlemmar:

Kati Bengtsson (ordf.), Gunilla Jodal, Monica Hansson, Mari-Ann Olsson, Helle-Trine Moe-Johansson, Ewa Johansson och Lena-Karin Almqvist.

2020 blev ett annorlunda golfår pga den rådande coronapandemin. Upptaktsmötet som vi skulle haft i början av maj, fick tyvärr ställas in, då vi inte kunde vara så många personer samlade inomhus. Vi i damkommittén diskuterade huruvida vi skulle ha våra tävlingar eller inte, då mer eller mindre all annan verksamhet i klubben lagts på is. Vi beslutade oss för att köra på, med all aktivitet utomhus. Scorekortsut- och inlämning skedde utomhus, liksom alla prisutdelningar. Vi hade tur med vädret för inte en enda prisutdelning regnade bort.

Under året har vi haft 14 golftävlingar. Damerna tycks ha varit ovanligt tävlingssugna, för deltagandet var rekordstort!

I de 14 tävlingarna har vi totalt haft 452 starter och 75 startande damer. Något färre startande än förra året, men de som varit med har spelat mycket. Glädjande var att vi hade flera damer som var med för första gången. Vi hoppas att de kommer tillbaka. Vårt flaggskepp, Barncancermixen, fick vi tyvärr ställa in pga pandemin. Vi kunde inte riskera dåligt väder då vi var tvungna att ha all verksamhet utomhus.

Den 1 juni hade vi Svenskdagen. Då kom alla damerna klädda i blågula kläder och vi spelade flaggtävling. Det är alltid lika roligt att se 18 fairway full av svenska flaggor. I sedvanlig ordning år vi en köttbullemacka efteråt. Svenskare än så kan det inte bli!

Den 15 juni spelade vi Rosa Bandettävlingen. Vi var 36 startande. Alla var klädda i rosa, vi samlade in pengar till Bröstcancerfonden och förutom den vanliga individuella tävlingen hade vi också en ”rosabolltävling”. Efteråt fick vi en rosa bakelse!

Veckan efter, den 23 juni, måndagen efter midsommar spelade vi Lady Invitation. Vi var 44 startande i en trevlig bästboll. Efter spel åt vi mat på klubben. Vinnarna, Monica Carlsson och hennes gäst Ingela Eriksson från Skaftö GK, spelade in hela 43 poäng.

Den 3 augusti var det meningen att vi skulle åka på vår Hemliga Resa, men den fick vi tyvärr också ställa in. Istället spelade vi Hemliga Resan på Hemmaplan. Den här dagen skulle man klä sig i färgerna från den flagga tillhörande det land man helst ville åka till! Det var väldigt färgglatt på golfbanan den här dagen!

Vi har haft sponsorer till nästan alla våra tävlingar i år. Våra sponsorer är: M-butiken, Carlssons El, Solliden, Gripsholm, Fiskaffären, Havsbadet, Butiken på Landet, ICA Bovallstrand, Blomstra Design, Hamnbageriet och Normas.

Jag vill tacka alla sponsorer, mina medarbetare i Damkommittén och Sotenäs Golfklubb som gör det möjligt för oss att spela damgolf regelbundet under golfsäsongen.

Kati Bengtsson, ordförande i DK.

Verksamhetsberättelse Sällskapsgolfen 2020

Årets golfsäsong startade upp den 15 april. Det var sjunde året som Sällskapsgolfarna höll igång.  Solen sken och det var en fin vårdag på en toppenbana.

Den 30 september spelade vi sista ronden i fint höstväder.

Under året har vi haft 18 sällskapsrundor. 45 olika individer, genomsnitt 12 startande på 222 starter.

Coronapandemin har satt käppar i hjulet så vi har inte gästat HOLMA GK en enda gång och dom har heller inte varit på Sotenäs GK.

Kungshamn 2020 10 02

Monica Hansson