Verksamhetsberättelse 2018

Bernth Andrée, ordförande och tourdirector i Opalkommittén informerade om Opalens idéer och målsättning för 2018.
2018 fick alla oavsett hcp får vara med och spela, men får räkna högst hcp 36.
Valfri tee för alla oavsett ålder, damer tee 47 eller 41 och herrar tee 57 eller 47. Detta måste dock anges vid tävlinganmälan.
Prisutdelning för månadens tävlingar har skett vid en gemensam måltid efter månadens lagtävling.
Det har inte varit obligatoriskt att närvara vid prisutdelningen för att få sitt pris.

Tävlingar

Under säsongen har vi haft 20 tävlingar, 14 singel och 6 lagtävlingar. 171 personer har deltagit i singeltävlingarna. Totalt har det varit 1073 starter i Opalen 2018. Detta ger ett genomsnitt på cirka 55 deltagare per tävling över hela säsongen.
Vi har vid en lagtävling låtit alla damer spela från tee 41 och alla herrar från tee 47, detta var positivt.
Vädret under säsongen har varit varierande, ömsom sol och ömsom regn.
Årets resa fick vi på grund av för få anmälningar ställa in. Den skulle ha gått till Dagsholms GK. Vi gör ett nytt försök 2019.

Tävlingsprogrammet för 2019 är fastställt och finns redovisat på Opalens hemsida.

Enkät

Vi gick ut till deltagarna i Opalen med en enkät efter säsongen. Enkäten besvarades av drygt 60% av de tillfrågade, ett fantastiskt gensvar. Resultatet av enkäten finns redovisat på klubbens hemsida. Kommittén jobbar under vintern på att dra slutsatser av enkäten och återkommer till våren med eventuella förändringar av verksamheten

Säsongen avslutades 4 oktober med en kanonstart och spelade fyrboll och en gemensam lunch. 43 spelare slöt upp i fint golfväder trots att vi kommit en bit in i oktober.

Prisutdelning förrättades för både dagens tävling och för säsongen totalt.
Order of Merit för säsongen 2018 vanns av Christer Hultgren.
Årets vandringspris för bästa dam gick till Kerstin Gunnel Moberg och priset till bästa herre gick till Christer Hultgren.

Vi vill tacka våra sponsorer, Golfshopen och Golfrestaurangen för ett positivt sammarbete under säsongen.

Kommittén

Kommittén har under 2018 bestått av: Bernth Andrée, Britt-Marie Andrée, Mårten Blomqvist, Lars-Erik Lundin, Christer Hultgren, Lars Hagberth, Margareta Hagberth, Lena Sigsfors Steen och Rolf Steen.

Bernth Andrée
Ordförande & Tourdirector